Bensaa biokaasun hinnalla palkittiin Pariisissa

Suomessa toteutettu kaasuautoilun markkinointikampanja menestyi myös ulkomailla.

Gasumin Bensaa biokaasun hinnalla -markkinointikampanja voitti energiakategorian kansainvälisessä European Excellence Awards -kilpailussa. Koko Euroopan laajuisen viestintä- ja markkinointikilpailun voittajat julkistettiin Pariisissa viime joulukuussa.

Lohjan Tytyrin ABC GrilliMarket -asemalla tankattiin 30. marraskuuta 2013 neljän tunnin ajan bensiini- ja dieselpolttoaineita sekä E85-etanolia biokaasun hinnalla. Kampanjan tavoitteena oli kasvattaa tietoisuutta kaasuautoilusta, biokaasun edullisuudesta ja nostaa Gasumin tunnettuutta.

Kampanjassa Gasum teki hyvää yhteistyötä ABC:n ja Suur-Seudun Osuuskaupan kanssa. ABC ja SSO ovat ensimmäisten joukossa Suomessa rakentaneet tankkausasemakonseptin, jossa ovat tarjolla sekä perinteiset polttonesteet, bioetanoli, kaasuautojen tankkauspiste että sähköautojen pikalatauspiste. Kaikkia polttoainevaihtoehtoja tarvitaan, kun tehdään puhtaampaa liikennettä ja tulevaisuutta. Kampanjan Gasumille suunnittelivat Miltton ja Sek & Grey.