Scanialta vaihtoehtoisilla polttoaineilla toimivia busseja

Scania esitteli lokakuussa toimialan laajimman valikoiman Euro 6 -standardin moottoreilla varustettuja busseja, jotka toimivat vaihtoehtoisilla polttoaineilla.

Upouusi Scania Interlink Low Decker esiteltiin lokakuussa Busworld-tapahtumassa. Markkinoiden ensimmäinen täysin kaasukäyttöinen bussi on suunniteltu erityisesti kaupunkiajoon, lentokenttäkuljetuksiin sekä koulukyydityksiin.

Bussin kerrotaan tarjoavan ennen näkemätöntä monipuolisuutta markkinoille, sillä operaattorit voivat räätälöidä bussit juuri heidän toimiinsa sopiviksi, kertoo Klas Dahlberg Scanialta. Operaattorit voivat valita muun muassa bussinsa pituuden ja ulkoasun sekä vaikuttaa esimerkikse sisätilojen viihtyisyyteen. Näin bussimatkustajille voidaan tarjoata entistä parempi asiakaskokemus.

Scania Interlink Low Decker on saatavilla myös bioetanoli-, biodiesel- tai dieselkäyttöisenä. Kaasukäyttöisenä bussista löytyy 320 hevosvoimainen moottori., mikä on saanut kansainvälistä tunnustusta erinomaisesta suorituskyvystään, ajettavuudestaan sekä väännöstään.

"Me voimme tarjota asiakkaillemme mahdollisuuden pienentää merkittävistä CO2-päästöjään. Eurooppalaiset kaupungit ovat enenevässä määrin rajoittamassa dieselin käyttöä ja Scania haluaa tarjota laajan valikoiman vaihtoehtoja", toteaa Dahlberg.

Scania Interlink Low Decker on saatavilla kaasu-, bioetanoli-, biodiesel- tai dieselkäyttöisenä. 
Scania Interlink Low Decker on saatavilla kaasu-, bioetanoli-, biodiesel- tai dieselkäyttöisenä. 

Lähde: Scania


Lue myös seuraavat artikkelit

Suomessa kaasubusseja liikennöi Helsingissä.

Kaasubussit lisääntyvät Yhdysvalloissa

Jacksonvillen kaupunki Yhdysvaltojen Floridassa ottaa käyttöönsä kaasubusseja.

Lue lisää

Tietoa kaasuautoista

Tutustu kaasuautojen perusominaisuuksiin ja toimintaan.

Lue lisää


Kommentit