Mercedes-Benz esitteli sähkörekan

Daimler Trucks esitteli viime viikolla täyssähköisen Mercedes-Benz Urban eTruckin.

Yhtiön uusi, kolmiakselinen täyssähkörekka on suunniteltu toimimaan erityisesti kaupunkiympäristössä. Daimlerin mukaan Urban eTruckin toimintasäde on noin 200 kilometriä, mikä riittää mainiosti tyypilliseen päivittäiseen jakelukierrokseen. Rekan maksimipaino on 26 tonnia. Yhtiö arvelee sähkörekan olevan sarjatuotannossa todennäköisesti 2020-luvulla.

"Autojen kustannukset, suorituskyky ja latausajat ovat kehittyvät niin nopeasti, että jakelusektori on valmis täyskäännökseen: aika on kypsä sähkörekoille", toteaa Wolfgang Bernhard Daimler Trucksin johtoryhmästä.

Daimlerin kevyempi täyssähkörekka Fuso Canter E-Cell on ollut onnistuneissa asiakaskokeiluissa ​vuodesta 2014 lähtien.

"Canter E-Cellin nykyinen malli tarjoaa asiakkaillemme kuljetuspalveluita, jotka eivät ole ainoastaan ympäristöystävällisiä vaan myös taloudellisia. Testimme Lissabonissa ovat osoittaneet, että saatu säästö verrattuna dieselrekkoihin on 1000 euroa 10 000 kilometrillä", kertoo Daimler Truck Asian johtaja Marc Llistosella.

​Daimler Trucks esitteli viime viikolla täyssähköisen Mercedes-Benz Urban eTruckin.
​Daimler Trucks esitteli viime viikolla täyssähköisen Mercedes-Benz Urban eTruckin.

Lähde: Daimler




Lue myös seuraavat artikkelit

Sähkörekassa olisi peräti 2000 hevosvoimaa.

Noin 2000 hevosvoiman sähkörekka

Amerikkalaisyhtiö Nikola Motors Company ryhtyy valmistamaan täyssähköisiä rekkanuppeja.

Lue lisää

Mercedes-Benz Econic NGT  kuorma-auto kaasukäyttöisenä on otettu käyttöön Wienin lentokentällä. 

Kaasukäyttöinen kuorma-auto Wienin lentokentällä

Mercedes-Benz Econic NGT kuorma-auto kaasukäyttöisenä on otettu käyttöön Wienin lentokentällä.

Lue lisää


Kommentit