Nissan pienentänyt hiilidioksidipäästöjään reilusti

Yhtiön CO2-päästöt ovat vähentyneet 22,4 prosenttia viimeisen vuosikymmenen aikana.

Carbon Disclosure Project (CDP) ‑organisaation mukaan Nissan on onnistunut muita autonvalmistajia paremmin päästöjen vähentämisessä, päästöttömien sähköautojen käytön edistämisessä sekä tuotantolaitosten energian säästämisessä. CDP tekee yhteistyötä lukuisten eri yhtiöiden kanssa ilmastonmuutoksen torjumiseksi.

Nissanin Chief Sustainability Officer Hitoshi Kawaguchi kertoo: ”Nissan edistää vahvasti sähköautojen yleistymistä. Lisäksi tähtäämme positiiviseen ympäristökehitykseen Nissan Green Program ‑ohjelmamme kautta hyödyntämällä eri energiamuotoja ja luonnonvaroja monipuolisesti ja kestävällä tavalla sekä kierrättämällä materiaaleja. Kaikki Nissanilla ponnistelevat tämän kehityksen eteen, ja se on linjassa myös keskipitkän aikavälin liiketoimintatavoitteidemme kanssa.”

Nissanin uusin kestävän kehityksen raportti osoittaa, että yhtiön toiminnan CO2-päästöt ovat pienentyneet 22,4 % tilikauden 2005 tasoihin verrattuna.

Nissan on onnistunut vähentämään päästöjä erityisesti sen avulla, että se on lisännyt uusiutuvien energiamuotojen käyttöä tuotantolaitoksissaan. Esimerkiksi Nissan UK on asentanut Sunderlandin tuotantolaitokseen 19 000 aurinkopaneelia jo aiemmin asennettujen kymmenen tuuliturbiinin lisäksi. Niiden yhdessä tuottama energia riittää yli 31 000 auton valmistamiseen vuodessa ja kattaa 7 % tehtaan koko energiantarpeesta.

Tuotantolaitosten energiankulutuksen ja päästöjen vähentäminen on tapahtunut rinta rinnan päästöttömien sähköautojen kehityksen kanssa. Nissan vastasi uuden asiakassukupolven ympäristö-odotuksiin ensimmäisten autonvalmistajien joukossa jo vuonna 2010, kun se lanseerasi täyssähköauto LEAFin.


Lue myös seuraavat artikkelit

Mallivuoden 2016 Nissan LEAFin toimintamatka on kasvanut 199 kilometristä 250 kilometriin. Malliin on tullut myös uusi värivaihtoehto Bronze. 

Uudessa Nissan LEAFissä 250 kilometrin toimintamatka

Nissan LEAFin toimintamatka kasvaa 26 prosentilla.

Lue lisää

Blogi: Sähköauto yrityksen käyntikorttina

Sähköauto tuo yritykselle valtavan brändiarvon sekä positiivisen imagon, kirjoittaa Ali-Tuomas Vuori Nissanilta.

Lue lisää


Kommentit